Maria Pali: Marathon Running with Your Period

I first came across the idea of environmentally friendly sanitary care back in the 1990’s via the Women’s Environmental Network. They had a nifty sewing pattern to make simple sanitary pads using a plate as template. The idea stuck in my head but it was when I was on a six month trip to India and ended up spending great chunks of it wild camping in the tribal heartlands of Orissa and Madyhur Pradesh

READ MORE

Healthy Tips for the Vulva and Vagina

When it comes to cleaning the vulva and vagina, the best advice is to keep things simple. As explained in my last post- getting to know your vulva and vagina is important, recognizing any changes early on could make all…

READ MORE

How the Mooncup fits in with my Vegan Lifestyle

Why choose the Mooncup® if you’re a vegan? Many people are choosing to become vegan for various reasons – for the sake of the animals, for the planet or for health reasons. Whatever the reasons once you make the leap…

READ MORE

Knowing your Vulva

The question is… are we all familiar with the intricate folds and openings of this part of our body? As a Mooncup advisor and practising nurse specialist in Sexual and Reproductive Health, vulval and vaginal health is paramount. Awareness of…

READ MORE

שינוי חיים באוגנדה הכפרית בעזרת ניוד מיילדות

mobilisemidwife

תמיכת צדקה – ניוד מיילדות

המחזור החודשי הוא עדיין סטיגמה גדולה שמדברים עליו לעתים נדירות בקהילות רבות ברחבי העולם. צפון אוגנדה אינה חסינה לגישה הזו. מתועד היטב כי ילדות ונשים במזרח אפריקה מתמודדות עם בעיות רבות כמו תברואה לקויה, היעדר משאבים וחוסר השכלה בנושא מחזור ותוצרת סניטרית, הנוכחות בלימודים בבית הספר מצטמצמת באופן משמעותי ברגע שהבנות מגיעות לגיל הווסת. השאיפה של הפרויקט שלנו, שנקרא “ניוד מיילדת”, הייתה לשנות את חייהן של נשים באזור כפרי באוגנדה על ידי הכרתן ל-mooncup.
בידיעה שהמחזור החודשי מהווה נטל כה רב עבור כל כך הרבה נשים, הייתה אפשרות לשנות זאת עבור הנשים באטיאק, אזור כפרי בצפון אוגנדה. כאן “בריאות האם הבינלאומי” ייסדה את בית הלידה Ot Nywal Me Kec (בית לידה ושלום). בית לידה זה משמש כמרכז קהילתי התומך במיילדות מסורתיות במתן טיפול בחינם ליולדות ותינוקות לקהילה המקומית.
באזור זה של צפון אוגנדה הכפרית, מוצרי המחזור אינם מגיעים למי שזקוק להם. בנות ונשים בדרך כלל משתמשות בפיסות בד קרועות כדי לתפוס את מחזור הווסת שלהן. הידיעה שבמזרח אפריקה הווסת היא נושא כזה של טאבו תרבותי נתנה תחושה של היסוס מההתחלה בדיונים אודות המוצרים הסניטריים שנשים נהגו להשתמש בהן. לא היה צורך להרגיש כך, שכן לאחר שנודע לנשים העובדות בבית הלידה כי גביעוניות ה-mooncup נמצאות בתרמיל שלי כשהגעתי כמיילדת מתנדבת, אנשים באו לדפוק על דלת הצריף שלי – עצם קיומם של כוסות המחזור כבר היה ידוע על ידי כמה בבית הלידה, ורבות היו סקרניות. זה הרגיש כאילו ננקט צעד עצום בכדי להתחיל להניע את הפרויקט הזה, בזכות מיילדות מתנדבות קודמות שדנו בגלוי בשימוש בגביעונית מחזור.

מיילדות מסורתיות הן לעתים קרובות הנשים החכמות בקהילה. הן והנשים העובדות בבית הלידה, כולל מתרגמיות וטבחיות, נראו כנשים האידיאליות להיות המקבלות הראשונות של גביעוניות המחזור. על ידי התחלת הפרוייקט עם נשות המפתח הללו בקהילה, פירוש הדבר שככל שהתקדם הפרויקט הם הצליחו לחנך אחרים. נשים אלו, שהיו בעלות מודעות מסוימת לאנטומיה הנשית, יכלו לגשת לתמיכה מהמתנדבים הזמינים בבית הלידה.

בבית הלידה החינוך מתרחש בעיקר באמצעות סיפור סיפורים, כך שאלה שכבר השתמשו בגביעוניות הצליחו ללמד אחרים על חשיבות ניקוי הכלי, כמו גם טכניקות הכנסה ואני בטוחה שהרבה מידע אחר שלא תורגם, מכיוון שלעתים קרובות יש הרבה צחוקים במהלך מעגלי ההוראה האלה!
לאחר הקדמה מוצלחת של גביעונית ה- Mooncup באוגנדה הכפרית בשנת 2014, נוצרה הזדמנות לספק גביעוניות Mooncups עם יישום צדקה מוצלח יותר. השינויים שהכלי היחיד הזה מביא לאישה פירושם שהיא יכולה לעזוב את ביתה להביא מים, למכור תוצרת בשוק, ללכת לבית הספר או לעזור לאישה אחרת בלידה, והכל במהלך המחזור החודשי שלה. בעבר נשים ונערות נשארו בבית בימים הראשונים של המחזור שלהן בגלל חשש לדליפה גלויה, בגלל סטיגמה והבושה להרגיש לא נקיות.

הימים הללו השתנו עבור הנשים שקיבלו Mooncup. הן אומרות שהן מרגישות חופשיות ומסוגלות להמשיך בעבודתן, שהיא בעיקר חקלאות לשם קיום. בחודשים הקרובים נשים הניגשות לבית הלידה יוכלו לקבל גביעונית Mooncup. נשים אלו אולי מגיעות לבית הלידה לצורך טיפול לאחר הלידה או שירותי בריאות מינית או סתם משום ששמעו כי גביעוניות ה-mooncup הגיעו. זה עידן חדש.

נכתב ע”י אמילי הייל
צולם ע”י אמילי הייל

Instagram : @mobiliseamidwife
Twitter: @mobilisemidwife
Facebook page: https://www.facebook.com/mobiliseamidwife

Mother Health International: motherhealth.org
https://www.facebook.com/Motherhealthinternational

מקור:
Jewitt, S. & Ryley, H. (2014) It’s a girl thing: Menstruation, school attendance, spatial mobility and wider gender inequalities in Kenya. Geoforum, 56, 137-147.

קראו עוד בבלוג של mooncup

Mooncup launches Period Drama
Make sure your Mooncup® is the Real Deal

Want to hear from us? Sign up to our newsletter